Kezdőlapra









Google PageRank


Komplett gépsorok


Látogasd meg Facebook oldalamat!


Főbb szakmai témakörök:          Hasznos információk:
Alapelvek Diéta Zsírégetés Izomfejlesztés          Étrend Kocogás Súlyzózás Stretching - Nyújtás

Keresés a honlapomon

Keresés az Interneten ilyen témaban


Nyitóoldal


Testünk formálásáról:


A testformálás célja a bőrünk alatt lévő túlzottan sok zsír eltávolítása diétával és sporttal úgy, hogy közben izmaink lehetőleg ne károsodjanak, hanem erősödjenek, sőt esetleges növekedésükkel kedvezőbb alakot eredményezzenek.


Honlapomon az egyes menüpontokba folyamatosan töltöm fel a test formálásához hasznos elméleti és gyakorlati tapasztalataimat. Ha érdekel a téma, keresd fel Facebook oldalamat is, vagy írj levelet!

Hahn Csaba

Legfrissebb tartalom:


Gyümölcs diéta?

Miért NE diétázzunk gyümölcsökkel? Tény, hogy a friss gyümölcsök fogyasztása egészséges. Viszont mivel magas cukortartalmú élelmiszerek, túlzott fogyasztásuk nagy mértékű zsírképződéssel és lerakódással jár. Vajon mennyi gyümölcsöt ehetünk meg bűntetlenül egy étkezésre? Mely gyümölcsöket érdemes választani? Mikor fogyasszunk gyümölcsöt?

Tovább a részletekhez...


Lazítás, nyújtás (stretching)

Aki gyakran végez aerob testmozgást vagy izomerősítést, annak szüksége van arra, hogy rendszeresen csináljon izom lazító, nyújtó gyakorlatokat. Ezen cikk nekik kíván elméleti segítséget és praktikus információkat nyújtani.

Tovább a részletekhez...


Kardio gépek, kardio edzés

A kardio gépeket az edzőtermekben találhatjuk meg. A jobb termekben többfélét is használhatunk, de ma már az olcsóbb "konditermek" is tartanak néhány gépet zsírégető és/vagy kondicionáló céllal. A kardio gépeken végzett edzés során magunk válaszhatjuk meg, hogy milyen terhelés mellett edzünk. Edzés során a pulzus mérésével tudjuk kontrollálni, hogy a célunknak megfelelő edzésformát végezzük-e.

Tovább a részletekhez...


Fogyókúra? Fogyó? Kúra?

Rengeteg ember bújja napról napra a fogyókúrás irodalmat, olvas okosabbnál okosabb cikkeket, próbál ki ígéretesebbnél ígéretesebb tanácsokat, módszereket. A fogyókúrán általában olyan csoda-étrendet értenek, amelynek betartása esetén rövid idő alatt - kúraszerűen - jelentősen tudnák csökkenteni testsúlyukat.

Csodák azonban nincsenek...


Aerob mozgásformák

Szervezetünk nem úgy működik, hogy hol szénhidrátot, hol zsírt éget, hanem általában mindkettőt használja energiaforrásként egyidőben. Felhasználásuk aránya ugyanakkor aktivitásunk pillanatnyi szintjétől és az oxigénellátástól függ. Ha folyamatos testmozgást végzünk, és ettől pulzusunk és légzésritmusunk megemelkedik, akkor nő a zsírégetés aránya. A zsír elégetéséhez ugyanakkor megfelelő mennyiségű oxigén kell, tehát felhasználását az aerob mozgásformák segítik elő. A legalkalmasabb módszerek a kocogás, a turázás, a lépcsőzés, a kerékpározás, a görkorcsolyázás, az úszás, az aerobic, és a kardio gépek.


Hasizom gyakorlatok a kockás hasért???

Mivel a zsírdepók helye hormonálisan és genetikailag meghatározott, ezért kiemelten szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy hasizom gyakorlatokkal nem lehet megszabadulni a hason lévő zsírrétegtől. Helyi zsírégetés nincs! Téves elképzeléseken alapul minden olyan törekvés, amely célzott edzéssel próbálja meg eltávolítani a test egyes pontjairól a hájat.


Étrend kiegészítők

Minél szigorúbb diétát követ valaki, annál nagyobb szüksége lehet arra, hogy étrendjét kiegészítse különböző hasznos anyagokkal. Anélkül, hogy bármely gyártó bármilyen termékét reklámozni szeretném, felsorolom azokat, amelyekkel kapcsolatban nekem kedvező tapasztalataim voltak.


Diéta naplózó szoftver

Jópár évvel ezelőtt készítettem magamnak egy diéta tervező és naplózó szoftvert. Amennyiben ismered az excel kezelését, és szeretnéd pontosan megtervezni, illetőleg figyelemmel követni saját diétádat, annak kalóriatartalmát ill. makronutriens összetételét, akkor töltsd le az ingyenes programot!


Étrend kialakítása

Ebben a menüpontban megismerkedhetsz a kalóriatáblával. Ezután megtudhatod, hogy mely ételfajtákból mennyit érdemes, illetve szabad enni. Egy egyszerű számítási módot is találhatsz arra vonatkozóan, hogyan számítsd ki napi kalóriaszükségletedet, és hogyan tervezd meg napi étkezéseidet. Hasznos tudnivalókat ismerhetsz meg arról, hogy mit (t)egyél, ha étteremben kajálsz.


A fehérjék

Ebben a menüpontban megtudhatod, milyen nagy jelentősége van a megfelelő fehérje bevitelnek, és megismerkedhetsz a legfontosabb fehérje forrásokkal.


A zsírok

A zsírok is nagy jelentőséggel bírnak napi táplálkozásunkban. Bemutatom, hogy melyek az egészséges, telítetlen zsírsavakat tartalmazó élelmiszerek.


A szénhidrátok

A szénhidrát nem esszenciális tápanyag, a szervezetnek szoros értelemben véve nincs rá szüksége. Ettől függetlenül nem árt ha tudjuk, hogy élelmiszereink milyen jellegű és mekkora mennyiségű szénhidrátot tartalmaznak.


Zsírégetés alapelvei

A zsírsejtekben állandóan élénk zsírlebontás (lipolízis) és zsírépítés (trigliceridszintézis) zajlik. A zsírraktárak állandó szintje dinamikus egyensúly eredménye. Két - egymásnak nem ellentmondó - módszer jöhet szóba a zsírraktárak csökkentésére: Folyamatosan alacsony vércukorszint beállítása, illetve kalória-deficit kialakítása.


"Hipo-glikémiás" étrend

Ha vércukorszintünk ingadozó - egyszer magas, egyszer alacsony - akkor emelkedése zsírképződéssel, csökkenése levertséggel és éhséggel jár. Annak érdekében, hogy szervezetünkben a zsírképződést csökkentsük, vércukor szintünket tartsuk folyamatosan alacsony szinten.


Kalória-deficit létrehozása

Testünk zsírtartalmának csökkentéséhez szükséges kalória-deficit kétféleképpen érhető el, a kalória-bevitel lecsökkentésével (diéta), ill. a kalória-felhasználás megnövelésével (testmozgás). Az optimális megoldás természetesen a kettő kombinációja.


Hogyan tanuljunk meg futni?

Ebben a menüpontban megismerheted a kocogás, a futás alapvető tudnivalóit, módszereit, javaslatokat kaphatsz a szükséges felszerelésekkel kapcsolatban, és egy minta edzéstervet is bemutatok.


Kocogáshoz javasolt helyszín

Kezdő kocogók számára tudom ajánlati saját körömet, amit a Városligetben szoktam 3-4 szer megteni, heti 2-3 alkalommal. Hossza 2.700 méter.


Az izomerősítés fontossága

A testedzést nem végző emberek a kor előrehaladtával folyamatosan veszítenek izmaikból. Ez az anyagcsere szintjének csökkenéséhez vezet, ezért bekövetkezik az elhízás, hacsak nem csökkentjük állandóan a kalória bevitelt. Izomerősítéssel viszont lassítható az izomvesztés.


Súlyzós edzés

Ha beleolvasunk egy testépítő magazinba, vagy az interneten felmegyünk a Body Builder honlapra, akkor számos edzésmódszer leírását megtalálhatjuk. A választék talán túlságosan is nagy, és persze mindegyik módszer azt hirdeti, hogy az az egyedül üdvözítő. Ebben a menüpontban néhány fontos alapkérdést szeretnék megvilágítani.


Az izomzat szerepe a zsírégetésben

A zsírégető diéta alatti szokásos kalória-deficit a zsír mellett - persze kisebb arányú - izomvesztést is előidéz, ezért a lecsökkent alapanyagcsere szint miatt a diétázónak tovább kell csökkenteni a bevitt kalóriák mennyiségét, hogy fenntartsa a fogyás ütemét, ami egy ördögi körnek tűnik. A megoldás az, hogy izomerősítést is végzünk.


Egyéb sportok: Golf

Tulajdonképpen minden sport hasznos a test formálása szempontjából. Ebben a menüpontban bemutatok majd egy-két sportágat, de kiindulásként szeretném figyelmetekbe ajánlani mostani kedvencemet, a golfot.


Vissza az elejére...




Szeretnél több információt?


Lájkold Facebook oldalamat:


Lájkolj!


Iratkozz fel értesítő leveleimre:


Iratkozz fel!




Szeretnél korszerűbben étkezni?

Nem félsz egy kis testmozgástól?

Az izmaidat is erősítenéd?


Itt megtudhatod tested átalakításának minden titkát!



Tévhitek:



Testsúlycsökkentés mindenáron?


Tévhit:

Csökkenteni kell a testsúlyt!

Tény, hogy sok a túlsúlyos ember, és örvendetes, hogy sokan ezen változtatni kívánnak. Téves ugyanakkor az a célkitűzés, hogy ezen a problémán a testsúly mindenáron való csökkentésével kellene segíteni.


Tény:

Hájasak vagyunk, nem nehezek!

Mitől nehezebb valaki, mint ami a testmagasságából, testalkatából következne? Nehezebb a csontozata? Meglehet, de ez legfeljebb 1-2 kilót jelenthet. Túlságosan sok izom van rajta? Kétlem, hogy bárkinek ez lenne a problémája. Vaskos zsírpárnákat növesztett? Pontosan erről van szó!


Megoldás:

Zsír arányát kell csökkenteni!

Az átlagemberek testtömegének 20-40%-át zsír teszi ki, amely zsírszövetekben (depókban) helyezkedik el. Annak megállapítására, hogy elhízottak vagyunk-e nem alkalmas módszer a testsúly mérése, ugyanis átlagos súlyú emberek nagy részét is vastag hájtakaró fedheti, miközben izomzatuk - főként a testedzés hiánya miatt - rendkívül satnya.


Testünk zsír-arányát érdemes tehát figyelemmel követnünk, amelyet - a tükörbe nézésen kívül - leginkább tolómérős bőrredő vastagság méréssel tudunk meghatározni.


A testformálás célja tehát a túlzottan sok zsír eltávolítása úgy, hogy közben izmaink lehetőleg ne károsodjanak, sőt növekedésükkel kedvezőbb alakot eredményezzenek.


Tartalom:

- Testsúly csökkentése mindenáron?

- Miért foglalkozom a tévhitekkel?


Miért foglalkozom a tévhitekkel?

Honlapomon szeretnék tevőlegesen közreműködni a káros tévhitek felszámolása érdekében. Éppen ezért az egyes menüpontokban az adott témakörhöz tartozó tévhiteket dolgozom fel.

Vissza az elejére...



Ha további információkra van szükséged, vagy kérdéseid lennének, keress meg e-mail-ben, vagy keress meg Facebook oldalamon !




Mai dátum:


Érdekel a golf?


Hahn Golf Academia & Club


Miért maradnál ki?


Biomasszát hasznosítana?


Laguna Logistika - komplett gépsorok


Még nem állt össze a gépsora?!



PARTNERSÉGI AJÁNLATOK:


Linkcsere


Bannercsere



Partnereim:

Hahn Árpád profi golfoktató és versenyző


Fővárosi Kórusokért Alapítvány


Pordi Könyvelőiroda Kft.


Koliad Könyvelőiroda


Dr. Kozma Zsolt ügyvéd



Blogom a golf tanulásról:


golftanulo.blog.hu


Öcsém blogja a golf oktatásról:


golfoktato.blog.hu



Egy kis tőzsdézés





Az oldalt készítette: Hahn Csaba